Följ Sony Sverige

Överflödiga sladdar blir till mode

Pressmeddelande   •   Jul 14, 2016 09:00 CEST

Sony h.ear on blue headphones with phone case

Badmode-märket AURIA har skapat världens första kollektion av rese-accessoarer tillverkade av sladdar från hörlurar

  • Sony samarbetar med modemärket AURIA för att återanvända överflödiga sladdar från hörlurar
  • Resultatet är fem unika designade produkter för rese-garderoben. Inspirerade av Sonys nya h.ear on Wireless NC-hörlurar MDR-100ABN

Sony har påbörjat ett samarbete med AURIA, ett ledande varumärke inom hållbart badmode, för att skapa en iögonfallande kollektion av rese-accessoarer tillverkade av överflödiga sladdar från Sonys nya hörlurar h.ear™. De har en design som gör det möjligt att lyssna på musik trådlöst med fantastisk ljudkvalitet och samtidigt slippa trassliga hörlurskablar.

Hörlurarna finns tillgängliga i fem olika färger och det är 113 meter av deras överflödiga sladdar som är materialet bakom accessoar-kollektionen. Sony x AURIA ‘Fashion Unplugged’-kollektionen består av ett passfodral i färgen Lime Yellow, ett solglasögonfodral i Bordeaux Pink, en strandväska i Cinnabar Red, ett smartphone-skal i Viridian Blue samt strandtofflor i Charcoal Black.

To celebrate Sony’s new h.ear on Wireless NC headphones, which promise tangle-free travel, the accessories range has been inspired by travel scenarios synonymous with losing yourself in music – whether it be the daily commute or simply relaxing at the beach.

Director and Designer at AURIA, Diana Auria, whose designs have been seen on the likes of Rihanna, Daisy Lowe and Lily Cole, commented: “The opportunity to partner with Sony on such an innovative project was amazing. I am a long term champion of sustainable fashion, and the headphone wires have been a great material to upcycle and design with. They have made really fun, colourful and durable travel products.”

The travel capsule collection has been created to complement Sony’s new range of single-colour, fuss-free headphones, which in addition to offering perfect sound and form-fitting comfort, also act as an eye-catching accessory.

NFC and Bluetooth technology in the h.ear on Wireless NC headphones have removed the need for a wired connection, giving you an authentic sound without getting caught up in the cables. This technology allows you to simply touch your NFC-enabled device to the headphones for a quick, seamless connection, before streaming your music collection or listening to your audio book.

The headphones are also equipped with a Digital Noise Cancelling function that instantly makes ambient sounds fade away, letting you focus on the music and nothing else.

Alberto Ayala, Director of Video & Sound product marketing at Sony Europe, added: “Your headphones are an extension of you – like your phone and keys, they go with you everywhere. So h.ear on Wireless NC headphones have been designed to be a part of your life.”

About AURIA

AURIA was launched in 2013, and is famed for its craft and care, balanced with conscious innovation and playful style.Founded by Diana Auria, a graduate from the world-renowned London College of Fashion, the brand champions a new generation of recycled fabrics made from discarded fishing nets and other waste.AURIA has featured on leading catwalks since inception and the designs have been seen on the likes of Rihanna, Daisy Lowe and Eliza Doolittle to name a few.

För mer information, vänligen kontakta:

Tanni Toft, Nordic Jr. Product Manager, Sony Electronics Nordic

tanni.toft@eu.sony.com

För mer information, vänligen kontakta:

Lene Aagaard, PR Communications Manager, Sony Electronics Nordic

+45 43 55 7292 / lene.aagaard@eu.sony.com

Om Sony

Sony är en världsledande producent inom ljud, video, spel, kommunikations- och informationsteknologiska produkter för både konsument och professionella marknader. Med sin musik-, bild-, datorunderhållning- och online-verksamhet har Sony en unik position som det ledande elektronik- och underhållningsföretaget i världen. Sony hade en omsättning på cirka 72 miljoner dollar för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2016. För mer information, vänligen besök http://www.sony.net

Sony är en världsledande producent inom ljud, video, spel, kommunikations- och informationsteknologiska produkter för både konsument och professionella marknader. Med sin musik-, bild-, datorunderhållning- och online-verksamhet har Sony en unik position som det ledande elektronik- och underhållningsföretaget i världen. Sony hade en omsättning på cirka 72 miljoner dollar för räkenskapsåret som slutade den 31 mars 2016. För mer information, vänligen besök http://www.sony.net

Bifogade filer

PDF-dokument